Hogyan szerezz pénzt a blogolásból

By November 16, 2016 Earn money

Hogyan szerezz pénzt a blogolásból


Nehézség:

Sværhedsgrad

Szükséges idő:

Tidsforbrug

Jövedelemszerzési:

Indtjeningspotentiale

Àtlag órabér

0
huf.

Onlinepenzkereses score:

Kényelmes pénzkeresési módszer a Onlinepenzkereses.hu-n

Mostanára elég divatos dologgá vált a saját blog írása. Sokan úgy tartják, hogy egy népszerű blog üzemeltetése számos előnnyel jár. Amellett, hogy a hirdetésekből és a szponzorált bejegyzésekből is egész jól profitálhatsz, még akár ingyenes kozmetikai termékmintákat, ruhákat és kiegészítőket is kaphatsz, vagy bármi mást, amit csak el tudsz képzelni! A legsikeresebb blogok gyakran azok, amik egy piaci rést találnak és onnan tornázzák fel magukat a magasba. Ha szeretnél megtudni többet a blogos pénzkeresésről, akkor olvass tovább.

  • Hogyan készítsek blogot?
  • Miről írjak?
  • Hogyan találnak rá az emberek a blogomra?

A jelenleg létező blogok számtalan különféle típusba sorolhatók. Megtalálsz bármilyen témát kezdve a személyes blogoktól, amik egyfajta online naplóként értelmezhetők, a főzésről vagy utazásról szóló blogokig és az aranyos állatok képeit tartalmazó blogokig. A lényeg az, hogy a legtöbb ötletet már valószínűleg megvalósították mások, tehát a teljesen egyedi tartalom lehetőségének esélye a nullához közelít. Azonban ez nem jelenti, hogy nem hozhatsz létre egy sikeres blogot amiből pénzt is keresel majd. A Onlinepenzkereses.dk az alábbiakban megmutatja, hogy hogyan is kezdj hozzá.

Hogyan készítsek blogot?

A saját blogoldalad létrehozása nem kerül semmibe, és általában nagyon egyszerű folyamat. 100%-os beleszólásod van a blogod vezetésébe; így az egyetlen dolog, amire szükséged lesz a kezdetben, az egy izgalmas téma, amit feldolgozhatsz az oldaladon. Még ha teljesen kezdő is vagy a blogolásban, ez akkor sem olyan túl nehéz feladat.

Számos különféle oldal ad lehetőséget saját blogod létrehozására, mint például a Bloggers Delight, a BlogSpot vagy a Blogger, melyek mindegyike lépésről lépésre végigkalauzol a blogod elkészítésében. Utolsó lépésként megkapod saját URL címedet és egy sablont a bloghoz; ezután már csak annyi dolgod van, hogy elkezdj írni.

Azonban ne feledkezz meg róla, hogy a legtöbb blogoldal nem termel bevételt, néhány közülük épp hogy egy kevés pénzt generál, míg csak nagyon kevés ember képes kizárólag a blogolásból megélni. Bár kívülről úgy tűnhet, hogy a blogolás remek szórakozás, ha van egy kis szabadidőd, viszont ha pénzt szeretnél keresni vele, akkor úgy kell felfogni, mint egy állást. Ne feledd, a belefektetett erő és a bevétel szorosan összefügg egymással!

A sikeres blogok hátterében három tényező áll: érdekes tartalom, magas látogatottság és jó marketingstratégia. Nem egyszerű mind a hármat kivitelezni és valószínűleg nem is egyik napról a másikra válsz majd sikeressé. De lássuk mi is kell hozzá, hogy sikerre vidd a blogodat!

Érdekes tartalom: Miről írjak?

Alapvetően csakis rajtad múlik. Jó, ha van egy átfogó elképzelésed arról, hogy miről szeretnél írni és az sem árt, ha megfelelően ki tudod magad fejezni.

1. lépés: találd meg az inspirációt

Szánj időt más blogok tanulmányozására. Kezdésnek jó lehet, ha pl. a “Technorati’s Popular Blogs” c. oldalhoz fordulsz, hogy megismerd az aktuális trendeket. Olvass olyan témájú blogokat, amik téged is érdekelnek, és gondolkodj, hogy mit csinálnál másképpek. Derítsd ki, hogy ezek a blogok hogyan keresnek pénzt és próbáld meg ezeket a módszereket a saját blogodba is beépíteni. Természetesen fontos, hogy egyedi legyen a blogod, viszont semmi rossz nincs abban, ha egy-két jó ötletet átemelsz máshonnan. Még a legnagyobb és legnépszerűbb blogok is így kezdték!


2. lépés: Válassz egy témát

Mostanra már elég egyértelműnek kell lennie számodra, hogy a blogod gyakorlatilag bármiről szólhat, amit el tudsz képzelni. Ha viszont a blogoddal pénzt akarsz keresni, akkor van néhány téma, ami erre már rövidtávon is alkalmasabb, mint a többi. Például megfontolandó egy utazással kapcsolatos blog készítése, vagy egy olyan blog létrehozása, ahol a legújabb technikai kütyükről mondasz véleményt. Mindkét említett terület reklámra fordítható költségvetése igen magas, így ebből te is nagyobb eséllyel tudod kivenni a részed.

De persze nem kell elkezdened kütyükről blogolni ha nem értesz a témához, vagy nem is érdekel téged. Ahhoz, hogy hiteles légy, a blogodat a saját érdeklődési köröd és tapasztalataid köré kell építened. Egy szenvedély nélküli blog soha nem tud népszerűvé válni.

Ez nem azt jelenti, hogy ki kell választanod egy témát és utána csak arról írhatsz majd. Néhány blogger mindenféle témát feldolgoz, ami eszébe jut, vagy amivel találkozik az élete során és ilyen esetekben nem feltétlenül van fő témája a blognak. Ennek ellenére viszont a tendencia az, hogy a legsikeresebb blogok többé-kevésbé egyetlen témára koncentrálnak.

Célszerű lehet egy egészen konkrét témát keresni magadnak és arról írni részletesebben. Ha túlságosan széles témakört választasz, akkor a verseny is nagyobb mértékű lesz. A titok nyitja abban rejlik, hogy elég széles témakört találj ahhoz, hogy meglegyen a célközönséged, viszont egyúttal eléggé le is legyen szűkítve a témaköröd, hogy kitűnj valamivel a tömegből. Hasznos lehet szétnézned mások blogjain és kideríteni, hogy van-e olyan téma, aminek nagyobb a nézettsége, mint a többinek.

Ha elkezd gyarapodni az olvasóid száma, akkor egyre több lehetőséged lesz még feljebb kerülni a bloggerek toplistáján. Ha például zenei blogot vezetsz, akkor megkeresheted a lemezkiadókat azzal, hogy szeretnéd az újonnan megjelent albumaikat elemezni és véleményt mondani azokról. A kiadónak ez ingyenes reklámlehetőséget jelent, te pedig elsőként kommentálhatod a frissen megjelent albumokat, ami nagy valószínűséggel még több olvasót generál. Ráadásul még ingyen zenét is kaphatsz, ami azért nem olyan rossz dolog, valljuk be.

Légy óvatos azonban, ha a magánéletedről írnál a blogodban. Számos blogger kapott figyelmeztetést a felettesétől, de egyesek el is veszítették az állásukat amiatt, hogy a munkájukról írtak a blogoldalukon. Ezért ha publikus blogot írsz, akkor mindig figyelj oda, hogy mit írsz, mert később akár komoly következményei is lehetnek a szavaidnak.


3. lépés: Tudd, hogy ki a célközönséged – és legyél számukra könnyen megtalálható

Kit is szeretnél megcélozni? Barátokat, családtagokat, a szakmádban tevékenykedő embereket, vagy egyszerűen bárkit? A kérdésre adott válaszodat tükröznie kell a blogod kinézetének és a reklámstratégiádnak.

Ha az a célod, hogy pénzt keress, akkor le kell szűkítened a célközönségedet egy konkrét csoportra, és meg kell bizonyosodnod róla, hogy meg is tudnak találni téged.

Hogyan találnak rá az emberek a blogomra?

Egy biztos, a kezdetekben nehezen. Az egészet kicsiben kell kezdened, először a barátaidnak és a családodnak kell mesélni a blogodról, esetleg megkérni őket, hogy ők is segítsenek az oldal hirdetésében, illetve megosztani a bejegyzéseidet a Facebookon és/vagy a Twitteren. Nyugodtan szólj a barátaidnak, hogy osszák meg a posztjaidat, ha tetszenek nekik.

Fontos a megfelelő név kiválasztása, úgyhogy jól gondold át! Ha szeretnéd felkelteni az emberek figyelmét, akkor érdemes valami frappáns, könnyen megjegyezhető nevet választani. Ha azt akarod, hogy könnyen visszataláljanak a weboldaladra, akkor ne felejtsd el az URL címben is megjeleníteni az oldalad nevét.

Néha pénzbe kerül egy jó webcím igénylése, de általában megfizethető. Ha belegondolsz, egy jól eltalált név és webcím segíthet, hogy a látogatóid újra és újra visszatérjenek az oldaladra, ez pedig természetesen megéri a ráfordított pénzt.

Ha nevet választasz a blogodnak, akkor figyelj arra, hogy

  • Rövid és frappáns legyen
  • Ne használj különleges karaktereket, pl. kötőjelet az URL címben, mert az ilyen címekre sokkal nehezebb emlékezni.

Oszd meg a blogodat

Az egyik módja, hogy a blogodat megismerjék a potenciális olvasók az, hogy csatlakozol egy nagyobb hálózathoz, mint pl. a Bloggers Delight. Ezek az oldalak rengeteg blogot gyűjtenek össze egy helyen, de általában az olvasók pontosan ezért keresik fel őket.

Jó ötlet lehet az is, ha Facebook oldalt készítesz a blogodnak, így blogbejegyzéseket tehetsz közzé és tudathatod az olvasókkal az aktuális híreket. Lehet, hogy az emberek elfelejtik megnézni a blogodat, viszont biztos lehetsz benne, hogy ugyanezek az embereke állandóan a Facebookon csüngenek, így itt jóval könnyebb felkelteni a figyelmüket.

Hasonlóképpen, a Twitter is segítségedre válhat. Tweeteld a blogbejegyzéseid linkjét és írj hozzá valami frappáns szöveget, és az se árt, ha teszel mellé egy pár hashtaget, így a lehető legtöbb embert tudod elérni. Ha híres emberekről írsz a blogodban, akkor megkérheted őket, hogy retweeteljék a posztodat, ami garantáltan új látogatókat hoz majd az oldaladnak.

A blogok közötti verseny igen kiélezett, így a legjobb dolog, amiről álmodhatsz, hogy egy magazin, híres ember vagy egy ismert blog megemlít téged. Így tudsz a legkönnyebben új olvasókat szerezni, de sajnos ez egy olyan módszer, amit te magad nem igazán tudsz befolyásolni.

A megfelelő marketing: hogyan keress pénzt a blogoddal

Miután elindítottad a blogodat, érdemes csatlakoznod a Google AdSense vagy a Yahoo! Publisher Network oldalakhoz, melyek segítenek releváns hirdetéseket találni a blogodhoz. Majd ha rákattintanak az olvasóid ezekre a hirdetésekre, akkor kapsz egy kisebb részesedést a bevételből. Gyakran egy bőbeszédűbb blogoldalon többen kattintanak rá a hirdetésekre (már ha azok a bejegyzések témájához kapcsolódnak), ami persze kedvezőbb bevételt jelent számodra.

Azonban még ez előtt fontos, hogy átgondolj néhány dolgot:

1) Milyen típusú hirdetőket céloz meg a blogod?

Ez egyértelműnek tűnhet, de célszerű olyan hirdetőket választani, akikkel közös a célközönségetek. Ezért jó, ha időt szánsz arra, hogy átgondold, kiknek is írsz valójában? Kik az olvasóid és mi is érdekli igazán őket?

Nehéz lehet a válasz, főleg ha szélesebb közönségeket céloz meg a blogod. Ha viszont egy szűk csoportot céloz meg az oldalad, vagy a személyes blogodról van szó, akkor feltételezhető, hogy a saját érdeklődési köröd és az írásaid témája nagyjából megegyezik a célközönséged érdeklődési körével.

Figyelj arra is, hogy milyen és mennyi hirdetés szerepel az oldaladon. A legtöbb ember nem bánja, ha lát egy-két hirdetést az oldalon – ez néha még akár dobhat is az oldal színvonalán – viszont senki sem szereti, ha felugró ablakok tucatjai árasztják el a böngészőjét.  Semmi gond nincs a hirdetésekkel, amíg nem tűnnek tolakodónak.


2) Építsd ki az olvasóközönséged

Ha még azelőtt kezdesz el hirdetéseket elhelyezni a blogodon, mielőtt kiépült volna egy stabil olvasóközönséged, akkor legjobb esetben is csak egy kis plusz zsebpénz lesz majd a munkád gyümölcse. Ha szeretnéd, hogy nagyobb összegek üssék a markodat a blogolással, akkor jobb, ha a reklámozás beindítása előtt magán a blog tartalmán és az olvasók számának növelésén dolgozol inkább. Aztán, ha már elkönyvelhetsz magadnak egy jelentősebb, visszatérő olvasókból álló közönséget, akkor elkezdhetsz elhelyezni egy pár, jól megfontolt hirdetést az oldaladon.

Valószínűleg több százezres követővel kell rendelkezned, hogy kizárólag a blogodon található hirdetésekből meg tudj élni, viszont ha megfogadod a cikkünkben leírt tanácsokat, akkor egész jó mellékes bevételre tehetsz szert az újdonsült olvasóid révén.

Reklámozd saját magad a blogodon keresztül

Egy másik módja annak, hogy pénzt szerezz a blogodból, ha a saját termékeidet vagy szolgáltatásaidat értékesíted annak segítségével. Ha pl. gasztroblogger vagy és mondjuk már kiadtál egy szakácskönyvet, akkor a blogodon való reklámozás kézenfekvő megoldásnak tűnik. Hasonlóan, ha kertész vagy, aki kertberendezési tippeket ad a blogoldalán, akkor nem nehéz ezt kihasználva reklámfelületet biztosítani a szolgáltatásodnak. A blogodon megvan annak is a lehetősége, hogy korábbi munkáidat ismertesd a közönséggel, ami lássuk be, bármilyen önéletrajznál hatékonyabban működik.

Ha művészi vénával áldott meg a sors, akkor is jó döntés lehet a saját blogodon reklámozni és bemutatni a műveidet. Akár az Etsy webshopodat is belinkelheted a saját oldaladra. Használd ki az előnyt, hogy a saját blogoldaladon bármilyen költségek nélkül reklámozhatsz – ki tudja, még más előnyöd is származhat belőle a jövőben.

Készíts hírlevelet

Ha van elég olvasód és egy szolgáltatásod, amit szeretnél eladni, akkor megpróbálkozhatsz egy heti vagy havi rendszerességű hírlevél kiküldésével. A hírleveledben kiemelheted a blogod legfontosabb történéseit, illetve itt is hirdetheted a termékeidet, szolgáltatásaidat.

Vigyázz, kész, rajt!

Egy sikeres blog titka leginkább az, hogy tudj feltörni a divatdiktátori pozícióba, így elnyerve az olvasóid bizalmát. Ez persze nem fog csak úgy magától az öledbe hullani; egy blog felfuttatása igen sok belefektetett munkát igényel. Aggodalomra viszont semmi ok! Ez a cél semmiképpen nem elérhetetlen, ha van egy jó témád és nem mellesleg elszántságod.

Ki van mögötte?

Az én nevem Kalle, és én személyesen minden pénzkeresési módszert kipróbáltam

kalle-jensen

Oldal alapitó

Leave a Reply